Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
SLUNCE A JEHO PRESENTACE V RÁMCI VÝUKY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
DROZENOVÁ, Barbora
Má bakalářská práce se zabývá výhradně tématikou Slunce a jeho prezentací v rámci výuky na základní škole. První polovina práce je věnována hvězdám, obecným informacím o Slunci (jeho význam, vzdálenost, vznik a vývoj), složení a stavbě Slunce, jeho pohybům, sluneční aktivitě, zatmění a výzkumu. Následuje část, která se zabývá prezentací Slunce v rámci RVP ZV a ŠVP vybraných škol. Druhá část práce je věnována analýze učebnic, názorům a formě výuky oslovených učitelů, a především dotazníkovému šetření, které se zabývá znalostmi žáků o tomto tématu na vybraných školách.
Galaxie a jejich presentace v rámci výuky na základních školách
PRUNNEROVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá tématikou galaxií (včetně Mléčné dráhy) a jejich presentací v rámci výuky na ZŠ. První část práce je věnována Mléčné dráze (vznik názvu, historie pozorování, stavba a struktura a místní skupina galaxií) a extragalaktickým objektům (historie pozorování, Hubbleova klasifikace galaxií, rotace galaxií a vznik spirálních ramen, vzájemné srážky a kanibalismus galaxií, vzdálenost galaxií a Hubbleova konstanta). Následuje část zabývající se presentací galaxií v rámci RVP ZV a ŠVP a analýza učebnic. Poslední část práce je věnována analýze dotazníkového šetření učitelů a budoucích učitelů ohledně možností výuky a dalších souvislostí výuky galaxií (včetně Mléčné dráhy) a žáků ohledně znalostí, zájmu a vztahů k této problematice.
Průřezové téma Multikulturní výchova v hodinách anglického jazyka
HESSOVÁ, Lenka
Předložená práce reaguje na potřeby změn plynoucích ze stále probíhajících reformních snah v českém školství, konkrétně na povinnou implementaci průřezového tématu Multikulturní výchova napříč všemi předměty. Vzhledem k tomu, že působím na Katedře anglistiky PF JU v ČB a vyučuji praktický jazyk, vedu metodické semináře a průběžnou pedagogickou praxi, zaměřuji se konkrétně na implementaci MKV do hodin anglického jazyka na základní škole. Moji studenti, budoucí absolventi oboru Učitelství anglického jazyka pro druhý stupeň základních škol, budou totiž potřebovat zejména zkušenosti se zapojováním MKV do hodin anglického jazyka právě na druhém stupni ZŠ. Nutnost zapojení MKV do výuky je dokumenty závaznými pro české školství přímo nařizována, a široká veřejnost má ke všem těmto dokumentům přístup na webových stránkách MŠMT. Neustále je zdůrazňováno plnění konkrétních cílů MKV, naši absolventi však tápou při konkrétním uchopení abstraktního pojmu Multikulturní výchova. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla představit v práci potřebnou teorii stojící za průřezovým tématem MKV a následně na této teorii vystavět modul semináře (kurz KAJ/MVA). Zmíněný modul studentům poskytne dostatek teoretických informací o MKV, poskytne jim také dostatek praktických ukázek implementace MKV do hodin anglického jazyka při dodržení zásady propojování kulturních a jazykových cílů a na závěr jim poskytne prostor si takovouto hodinu navrhnout a realizovat v rámci simulované výuky vrstevníků (peer teaching). Abych podpořila užitečnost kurzu KAJ/MVA, výstupy seminářů, přípravy hodin studentů, poskytnu široké pedagogické veřejnosti a zpřístupním je na Metodickém portále RVP.CZ. I učitelé v praxi tak z příprav studentů budou moci čerpat inspiraci pro své hodiny anglického jazyka.
Průřezové téma Multikulturní výchova v hodinách anglického jazyka
Hessová, Lenka ; Betáková, Lucie (vedoucí práce) ; Hanušová, Světlana (oponent) ; Černá, Monika (oponent)
Abstrakt Naše práce reaguje na potřeby změn plynoucích ze stále probíhajících reformních snah v českém školství, konkrétně na povinnou implementaci průřezového tématu Multikulturní výchova napříč všemi předměty. Vzhledem k tomu, že autorka této práce působí na Katedře anglistiky PF JU v ČB a vyučuje praktický jazyk, vede metodické semináře a průběžnou pedagogickou praxi, zaměřujeme se konkrétně na implementaci MKV do hodin anglického jazyka na základní škole. Naši studenti, budoucí absolventi oboru Učitelství anglického jazyka pro druhý stupeň základních škol, budou totiž potřebovat zejména zkušenosti se zapojováním MKV do hodin anglického jazyka právě na druhém stupni ZŠ. Nutnost zapojení MKV do výuky je dokumenty závaznými pro české školství přímo nařizována, a široká veřejnost má ke všem těmto dokumentům přístup na webových stránkách MŠMT. Neustále je zdůrazňováno plnění konkrétních cílů MKV, naši absolventi však tápou při konkrétním uchopení abstraktního pojmu Multikulturní výchova. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli představit v naší práci potřebnou teorii stojící za průřezovým tématem MKV a následně na této teorii vystavět modul semináře (kurz KAJ/MVA). Zmíněný modul našim studentům poskytne dostatek teoretických informací o MKV, poskytne jim také dostatek praktických ukázek implementace MKV do hodin...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.